onsdag 2 mars 2011

Bumling designad av Anders Pehrson

Jag har spanat mycket på pendeln "Bumling" från Ateljé Lyktan designad av Anders Pehrson. Lampan lanserades 1968 men producerats nu på nytt. Varje år kommer dessutom Bumling ut i "årets färg" och i år blir det i rosa. Jag är nog mer inne på den i borstat stål!
Jag gillar verkligen formen och namnet Bumling är inte mer än passande :)

Kanske något för Internetmobler.se?








Vad tror ni om att ha en Bumling ovanför matbordet?

Fortsatt trevlig onsdag! / Anni

2 kommentarer:

  1. Vad heter väggklockan som finns i bakgrunden på
    första bilden med Bumling?

    SvaraRadera
  2. Hej,
    Oj, det var en bra fråga! Denna bilden har jag tagit från nätet så jag vet tyvärr inte. Jag håller med om att den är riktigt snygg!

    / Anni

    SvaraRadera