måndag 14 mars 2011

Nordic e-commerce award

Under helgen upptäckte vi att ovanligt mycket trafik hade genererats till Internetmöbler.se från en okänd sida. Efter lite research upptäcker jag en riktigt rolig sak.

Internetmöbler.se har nominerats i två kategorier under årets Nordic e-commerce award. Som ni ser i bilden nedan gäller det "årets prestation" samt "årets e-handlare". Vi tycker naturligtvis detta är jättekul, men vill deltaga i tävlingen med stor ödmjukhet då vi vet att vi har en lång väg kvar för att nå upp till våra ambitioner. Det var trots allt många duktiga aktörer...





Naturligtvis har vi vuxit oerhört snabbt, och byggt upp det vi har idag med mycket tid, svett och tårar, och ännu fler skratt och glädjetårar. I en konservativ bransch som vår är det inte alltid lätt att ta sig fram, men när man väl gör det är det värt besväret gånger tio. Däremot vill jag återigen poängtera vår ödmjukhet i sammanhanget, vår ambition höjs ständigt, och vi känner att vi har en lång väg kvar att gå.

Jag fick härom dagen frågan "vad är det du brinner för egentligen?". Jag hade inget rakt svar, men har funderat mycket på detta de senaste dagarna. Vad är det jag brinner för egentligen? Genom att skala ner ett tiotal svar till en gemensam nämnare har jag upptäckt svaret: våra kunder. Utan våra kunder vore vi ingenting idag. Allt vi gör på Internetmöbler.se går ut på att förbättra och förenkla för våra kunder. Senast lanserade vi en ny design med funktionalitet och trivsel i fokus. På kort tid upptäckte vi att våra besökare var över en minut (!!) längre på sidan än tidigare, helt otroligt kul. Engagemanget bekräftas när vi får tackmail från våra kunder vilket är oerhört roligt och motiverande. Det hoppas jag verkligen ni fortsätter med!

Vi har mycket spännande på gång framöver, inte bara nya leverantörer och större utbud, utan en förbättrad funktionalitet på sidan och våra övriga portaler på YouTube, Facebook, samt andra sociala medier. Jag tror vi kommer fortsätta göra det vi gör i all evighet, och jag tror många av er är nyfikna på den resan! Det gör du lättast genom att gå in på Facebook och "Gilla" oss. Du får då inte bara ta del av Happy Sunday (en produkt varje söndag till ett fantastiskt pris), utan gör mig oerhört glad!

Önskar alla en superbra start på veckan nu, så ses vi!

/Anni

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar